ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN B2C
art. 1 DP Plus biedt geen verkoop op afstand aan.
Elke bestelling die niet fysiek gedaan wordt, o.a. telefonisch, via mail of via de website, is slechts een bestelling en wordt niet gezien als een verkoop op afstand. Het voltooien van een bestelling is immers onderhevig aan verandering en gebonden door de beschikbare voorraad. De verkoop komt slechts tot stand wanneer DP Plus, fysiek en ter plaatse, de concrete goederen en finale prijs aan de klant aanbiedt, en dit aanbod door de klant wordt aanvaard.
art. 2 Betaling. Betaling dient onmiddellijk en ter plaatse te gebeuren. De bankoverschrijving wordt niet aanvaard als betaalmiddel. Een uitgestelde betaling is niet mogelijk.
art. 3 Geschenkmand. Een bestelling van een geschenkmand op afstand, o.a. door middel van telefoonoproep of door gebruik van het daartoe voorzien formulier op de website, is slechts een bestelling en wordt niet gezien als een verkoop op afstand. De uiteindelijke inhoud en prijs van de geschenkmand is onzeker, onderworpen aan verandering en gebonden door de beschikbare voorraad. De verkoop vindt pas plaats op het moment dat DP Plus, fysiek en ter plaatse, de concrete en finale prijs en inhoud van de geschenkmand aan de klant aanbiedt, en dit aanbod door de klant wordt aanvaard.
art. 4 Non-conformiteit. Verkochte goederen worden noch teruggenomen, noch in mindering gebracht van eventuele toekomstige aankopen.
Indien een door de klant aangekocht goed een non-conformiteit vertoont, dient de klant zich met het gebrekkige goed en het aankoopbewijs in de winkel aan te melden. Dit dient te gebeuren binnen de twee maand na ontdekking van het gebrek. De klant krijgt dan in overleg ofwel een prijsvermindering, ofwel een vervanging aangeboden; indien onmogelijk, wordt de verkoop ontbonden.
Indien een non-conform goed een reeds geopende verpakking vertoont, en er daardoor niet kan vastgesteld worden of de non-conformiteit reeds aanwezig was op het moment van aankoop dan wel later toegebracht werd, vervalt het voorgaande lid.
art. 5 Leeggoed. Bij verlies door de klant van het ticket dat door de leeggoedmachines geleverd wordt, kan er geen terugbetaling van waarborg plaatsvinden, aangezien er geen bewijs van inlevering van leeggoed voorgelegd kan worden.
Waarborgverpakkingen die niet aangenomen worden door de leeggoedmachines, dienen aan de kassa aangeboden te worden.
In lijn met de aard en het doel van het aanbieden van leeggoedmachines aan haar cliënteel, heeft DP Plus het recht om terugbetaling te weigeren van waarborgverpakkingen van producten die zij zelf niet verkoopt.
art. 6 Klantenkaart. DP Plus biedt een klantenkaart aan. Hiermee spaart de klant punten om tot een korting te komen. Per aankoopschijf van 10,- EUR wordt één punt gespaard. Wanneer 100 punten bereikt zijn, biedt DP Plus een kortingsbon van 5,- EUR aan.
Er wordt geen fysieke kaart meer aangeboden. De klantenkaart wordt digitaal geregistreerd en wordt opgezocht op naam en adres van de klant. De klant is zelf verantwoordelijk voor het correct verstrekken van deze informatie. De reeds uitgevaardigde fysieke kaarten blijven evenwel geldig.
DP Plus houdt deze gegevens bij op een beveiligde drager en gebruikt deze gegevens uitsluitend voor het opzoeken en updaten van de klantenkaart. Indien deze gegevens voor andere doeleinden, vb. contact of promotie, gebruikt worden, gaat hieraan een uitdrukkelijke toestemming van de klant vooraf. Meer informatie vindt U hierover in ons privacybeleid.
De punten worden automatisch bijgehouden door het kassasysteem. Het puntensaldo kan door klanten steeds geraadpleegd worden op het aankoopbewijs.
Er wordt slechts een korting van 5,- EUR toegekend bij presentatie van een ingevulde kortingsbon. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt ter controle van de geldigheid ervan, m.a.w. of de ingevulde gegevens overeenkomen met het gespaarde puntensaldo voor deze gegevens. De gegevens worden verder niet bewaard of aan derden medegedeeld.
art. 7 De algemene voorwaarden zijn deelbaar. Partijen verbinden zich ertoe de nietige clausule te vervangen door een rechtsgeldige clausule, die zal overeenstemmen met de oorspronkelijke bedoeling van partijen, dan wel er zo dicht mogelijk bij aansluit.
De rechtsbetrekkingen worden uitsluitend beheerst door het Belgisch recht.
Ingeval van betwisting zijn uitsluitend bevoegd de Ondernemingsrechtbank Antwerpen, Afdeling Mechelen of het Vredegerecht Lier.
BV DP Plus
Hagenbroeksesteenweg 212, 2500 Lier
BE0 876 468 640
RPR Antwerpen, afdeling Mechelen
info@drankenpaleis.be
www.drankenpaleis.be
ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN B2B
art. 1 Iedere bestelling is slechts geldig na aanvaarding door de verkoper.
Deze kan steeds weigeren een levering uit te voeren wanneer de koper één van zijn verplichtingen inzake de verkoper niet nakomt, in het bijzonder inzake de betaling, naar art. 5.98 en 5.239 BW.
De algemene voorwaarden worden voor sluiting van de overeenkomst aan de koper overgemaakt en door deze uitdrukkelijk aanvaard; de drukking van de voorwaarden op de achterzijde van de factuur is slechts een herhaling.
art. 2 Alle goederen blijven eigendom van DP Plus zolang de factuur niet betaald is, ook ingeval van doorverkoop.
art. 3 Indien levering wordt overeengekomen, zal de levering gebeurt binnen de overeengekomen termijn behoudens overmacht.
art. 4 Facturen zijn te betalen binnen een termijn van veertien kalenderdagen na levering.
Vanaf de vijftiende kalenderdag na levering wordt het openstaande bedrag automatisch en zonder ingebrekestelling verhoogd met de wettelijk vastgelegde interest en een schadevergoeding van 40,- EUR, naar de Wet op Betalingsachterstand bij Handelstransacties.
Voor het eerste semester van 2025 bedraagt deze wettelijke rentevoet 12,5%. De interest wordt berekend als volgt: (wettelijke rentevoet x openstaande bedrag) x (aantal kalenderdagen te laat betaald / 365 dagen).
art. 5 Bij wanbetaling, d.w.z. het niet betalen van een openstaand bedrag binnen de termijn van 30 kalenderdagen, wordt het openstaande bedrag vermeerderd met een schadevergoeding van 10% van het openstaande bedrag, met een minimum van 100 EUR en een nalatigheidsinterest van 8% (berekend op jaarbasis), onverminderd de gerechts- en uitvoeringskosten.
art. 6 Eventuele klachten moeten binnen de 8 kalenderdagen na levering schriftelijk medegedeeld worden.
Geleverde goederen worden noch teruggenomen, noch gecrediteerd.
art. 7 Elke verpakking waarvoor een waarborgvergoeding wordt aangerekend, blijft eigendom van de respectievelijke brouwerijen.
art. 8 De algemene voorwaarden zijn deelbaar. Partijen verbinden zich ertoe de nietige clausule te vervangen door een rechtsgeldige clausule, die zal overeenstemmen met de oorspronkelijke bedoeling van partijen, dan wel er zo dicht mogelijk bij aansluit.
De rechtsbetrekkingen worden uitsluitend beheerst door het Belgisch recht.
Ingeval van betwisting zijn uitsluitend bevoegd de Ondernemingsrechtbank Antwerpen, Afdeling Mechelen of het Vredegerecht Lier.
BV DP Plus
Hagenbroeksesteenweg 212, 2500 Lier
BE 0876 468 640
RPR Antwerpen, afdeling Mechelen
info@drankenpaleis.be
www.drankenpaleis.be